Uwaga! Google zmieniło algorytm.

Dave Fayram, CCBY20

Dave Fayram, CCBY20

Aż 93 proc. firmowych stron internetowych w Polsce nie spełnia wymagań stawianych przez segment mobile – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę ActiveMobi w III kwartale ub. r. na próbie prawie 3 tys. witryn należących do małych i średnich przedsiębiorstw. Ze wszystkich zbadanych witryn jedynie 207 okazało się przystosowanych do wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Najwięcej firm dostosowanych do potrzeb mobilnych klientów działało w Poznaniu (16 proc.), Białymstoku (15 proc.) i Warszawie (14,9 proc.).

– Ponad połowa Polaków, którzy posiadają smartfona codziennie szuka na nim jakichś informacji. Google zależy na tym, by użytkownicy otrzymywali wyniki najwyższej jakości, dlatego po 21 kwietnia, w mobilnej wersji wyszukiwarki Google, witryny dostosowane do urządzeń mobilnych są wyświetlane w pierwszej kolejności – potwierdza Piotr Zalewski.

Wprowadzając zapowiadane zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania, Google podkreśla, że udostępnia webmasterom szereg narzędzi pozwalających na odpowiednie dostosowanie prowadzonych przez nich stron do segmentu mobile. Pod tym adresem Google pozwala sprawdzić przystosowanie konkretnej witryny internetowej do wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Z kolei narzędzie Google Analytics pozwala zbadać, jaka część ruchu na danej stronie jest generowana przez smartfony czy tablety. Google oferuje także specjalny przewodnik (dostępnypod tym adresem), który ułatwia zarówno stworzenie nowej strony mobilnej, jak i przystosowanie już funkcjonującej witryny do urządzeń przenośnych.

źródła: Google, wirtualnemedia.pl

Komentarze są zamknięte.